Porters 3 konkurrentstrategier för företag

Hur kan du göra för att sticka ut bland dina konkurrenter? Vilken del av marknaden verkar ditt företag på? Idag tänkte jag att vi skulle prata lite om Michael Porters 3 konkurrentstrategier för företag.

Michael Porters 3 konkurrensstrategier

1. Låga priser (du behöver dock sälja mycket, mycket mer)

2. Högt upplevt värde (genom tex material, design, kundupplevelse)

3. Fokusera på en mindre del av marknaden (hitta ditt företags nisch)

Att arbeta med positionering hjälper dig att bättre definiera ditt företag samtidigt som det blir tydligare riktlinjer för hur företaget ska arbeta med tex affärsutveckling, produktutveckling, marknadsföring, prissättning och kundupplevelse.

Det var allt för idag, stort lycka till! 

Varma hälsingar
/ Madeliene
Utb. affärsutvecklare & marknadsförare


Ps.
Vill du få mer tips kring hur ditt företag kan arbeta med affärsutveckling och varumärkesstrategier? Boka in en 30 min fri konsultation så kan vi ta reda på vad jag kan hjälpa just ditt företag med ✨

Föregående
Föregående

Ordlista - Viktiga begrepp inom digital marknadsföring

Nästa
Nästa

Få fler värdefulla följare på sociala medier