Företag på sociala medier - att tänka på
Här kommer några tips på sånt som man kanske inte tänker på men som kan vara bra att komma ihåg när det kommer till Sociala medier för företag. Sociala medier är superbra verktyg för företagare, det hjälper dig att kommunicera direkt med dina kunder. Det hjälper även ditt företag att synas bättre och nå fler potentiella kunder.
Sociala medier är grymt för att bygga ett starkt varumärke, så väl online som offline.
Att svara på kommentarer och starta egna konversationer gör att kunderna lära känna dig och bygger upp ett förtroende för dig och ditt företag. Att posta regelbundet hjälper också till att hålla konversationerna igång, då det hela handlar om att skapa relationer med dina kunder/följare. Men finns det då några risker med sociala medier?
Det finns några saker man bör ha i åtanke:
✖️ Överös inte följarna med för många inlägg per dag
✖️ Tala inte illa om dina konkurrenter eller onöjda kunder
✖️ Radera inte negativa inlägg eller dåliga recensioner - se till att svara på dem istället
✖️ Skriv inte för många kommentarer på följarnas/kundernas personliga inlägg tex spam eller orelevanta kommentarer
Tycker du det är svårt med sociala medier?
Boka in ett personligt rådgivningssamtal! Mötet är 60 min och sker antingen via telefon. Vi pratar om nuläge, sätter upp mål samt du får massa tips på hur du kan göra för att lyckas bättre med ditt företags sociala medier.
/ Madeliene Pierre Consulting - din digitala affärsutvecklare & marknadsförare