Fem appar som underlättar ditt arbete

Ibland hittar man fantastiska verktyg som verkligen underlättar arbetet, därför vill jag dela med mig av några av mina absoluta favoriter.

1. CANVA

Perfekt när man vill skapa snygg och proffsigt innehåll/content till företagets digitala medier. Denna använder jag ofta! Fördelen är att den är lätthanterlig och man skapar enkelt fint innehåll.

2. VSCO

VSCO är min favorit-app när det kommer till redigering av bilder. Det bästa är att du även kan köpa VSCO-presets till Lightroom, vilket är guld värt om man redigerar sina bilder via Lightroom på datorn. Så detta är mitt absoluta supertips! Mina favoritfilter är A5,A6,C9 och Q9.

3. Asana

Trello hjälper mig att hålla koll på min planering och alla projekt. Ett stort plus är att jag även kan lägga till fler personer i projekten. Perfekt om man arbetar i team.

4. Toggl

Toggl är en app som som hjälper mig att hålla koll på tiden.
Tips! Toggl är perfekt om man vill ta reda på hur lång tid vissa arbetsmoment tar.

5. LATER

Later använder jag för att tidsinställa Instagram-inlägg och för att förhandsgranska flödet så att kontot har ett ”harmoniskt flöde”, för att undvika att ha ett allt för spretigt innehåll. Jag sparar verkligen SÅ mycket tid med att arbeta med tidsinställda inlägg.



/Madeliene Pierre Consulting

Utb. Digital affärsutvecklare och marknadsförare

Vill du få personliga tips & råd om hur du
kan göra för att lyckas bättre med dina sociala medier?

Föregående
Föregående

Syns ditt företag i sökresultaten på Google?